HOME TUTORIALS FREEBIES TWITTER FACEBOOK INSTAGRAM

Musim Dilema


Assalamualaikum 

You know what?
Sekarang musim delimadilema bagi student lepasan SPM 2014

Why?
Sebab dah tak tahu nak sambung belajar ke mana. Antara matriks atau STPM atau STAM atau Diploma atau Asasi?

Salah seorangnya adalah diriku ini. Kahkahkah
Ok ok. Aku dapat tawaran ke matrikulasi dan tak dapat tawaran untuk STPM.
Jurusan yang aku dapat? Jurusan Perakaunan.

Sebenarnya aku tak suspect pun aku akan dapat tawaran ke matrikulasi sebab masa isi first choice aku begini


Nampak tak? First choice aku Program Perakaunan sedangkan aku student Sains Tulen.
Ehh, for your information, I tak minat akaun pun masa form 4 dulu. Setiap kali exam mesti result akaun paling teruk. Result sains tulen okay.

Tiba tiba masa bulan Ogos datang laa satu kerja kursus Perakaunan untuk tingkatan 4. Tinggal lagi sebulan berapa minggu ja lagi aku kena siapkan semua tu. Tapi dapat soalan lambat. Hahahaha. Masa ni baru aku minat akaun sebab banyak guna Microsoft Word dan Microsoft Excel. Tak payah tekan kalkulator dah. Microsoft Excel calculate sendiri. Hoho

Start daripada result akaun aku lagi bagus daripada result sains tulen dan dari situ aku nampak minat aku di mana. Aku lebih fokuskan subjek pengiraan masa SPM dulu. Serius babe. Kalau boleh aku nak mengira ja wehh. Sampai masa akaun dah habis pun aku still buat latihan cikgu bagi till cikgu seterusnya mai masuk. Ok dah melalut banyak dah ni. Hahahaha.

Second choice aku, aku tukar balik ke jurusan Sains sebab kaunselor suruh sebab aku student science stream katanya. Jadi I ikut aje sampai I tak tukar langsung. That's why I tak berharap yang I akan dapat matrik. Alhamdulillah rezeki I. Dapat jurusan Perakaunan pula kan. Subjek yang kita minat pula kan.

Guess what? I dapat matrikulasi mana?
I dapat Kolej Matrikulasi Perlis. Dekat ja wehhh. Tak sampai sejam dah sampai. 44km dari rumah I. Satu lagi bonus sebab dekat. Senang la kalau outing boleh balik rumah ambil kereta. Kahkahkah. Satu lagi berdasarkan daripada siasatan I tentang KMP ni, merupakan Pusat Akaun katanya. Ohh, I see. Dari situ I pun tertarik la juga nak berasa berdikari walaupun setahun. Belajar dekat negeri orang walaupun sebelah ja pun. Hahaha.

Yang tak bonus, I sorang ja dapat jurusan akaun bagi pelajar perempuan dalam kelas I. Memang aci laa bagi nampak muka, sorang lelaki sorang perempuan kann? Dapat KMP juga. Wuuu dah macam ditakdirkan untuk bersama pula. Lol *tiba tiba*

Siapa siapa yang dapat KMP sekali dengan I boleh la kita jadi kawan nanti. Hewhew. Okaylaa sampai di sini sahaja. Daaa

No comments:

Template By NisaaRazie